GEÇMİŞTEN DERS DE ALMIYORUZ DEMEKKİ.

Fiyasko olur.

GEÇMİŞTEN DERS DE ALMIYORUZ DEMEKKİ.
Yayınlanma: Güncelleme: 207 views

Değerli dostlar
MEB orta okul ve liselerde ortak sınav kararı almış.
Ortaokulda Türkçe,liselerde Edebiyat’tan açık uçlu soru ile ortak sınav uygulanacakmış.
Öğrencinin sınıf geçme notuna da etkisi olacakmış.
Orta öğretimde bir çok gerekçe sayabilirsiniz.
Aslında faydalı bir uygulamadır.
Ülkemizin dili türkçe.Ne kadar Türkçe bildiğimizi,okuma-yazma başarımız,okuduğumuzu ne kadar anladığımızı,daha bir çok kazanımlarımızı ölçmek olabilir.
Aynı zamanda okulun,ilin genel olarak ülkemizin Türkçe ile ilgili bir karnesinin çıkmasına da vesile olabilir.
Eğitim niteliğini artırabilir.
Doğru uygulanabilirse faydalı olacağına 40 yıllık her kademede hizmet etmiş bir eğitimci olarak bende inanıyorum.
Daha önceki yıllarda açık uçlu sınav uygulama projesi yapıldı.uygulandı.
Mesela en yakın tarih 2017-18 de.
Başarılı olmadı ve vazgeçildi.
Böyle bir uygulama için ciddi alt yapı ve Plot uygulama gereklidir.
Mesele sınavı yapmak değil,sınavı ölçme ve değerlendirme yapmak.
Alt yapısı hazır değilse hakkaniyetli mümkün olmaz.
Orta öğretim öğretmenlerinin ortak sınav kağıtlarını okuma konusunda çok ciddi bir eğitime tabi tutulması gerekmiyor mu?
Bir yada bir kaç ilde seçilecek okullarda uygulanıp,sonuçu değerlendirip,eksikler giderildikten sonra uygulanması gerekmiyor mu?Eğitim işi boyacı küpü değildir.
Anlık günübirlik kararlar çok değerli projeleri öldürebilir.Fatih projesinde olduğu gibi.
Çünkü çoktan seçmeli olmayan sınavlara açık uçlu sınavlar denir.
Açık uçlu soruların yanıtları da açık uçludur tartışma götürür.
İdari mahkemesinin iş yükünü artırır.
Bu sınavı okumak kadar hazırlamak da apayrı bir uzmanlık ister.
Tartışma götürür.
Merkezi sınavlarda aylarca hazırlık yapılmasına rağmen bir çok hatalar yapılıyor
Bu türden bir sınavı özellikle sosyal derslerde uygulamak çok zordur.
Sayısal derslerde böyle bir uygulama yapılmalıydı.
Türkiye her alanda olduğu gibi homojen bir ülke değil.
Bölgeler,illler,ilçeler hatta okullar arası çok büyük uçurumlar farklılıkların olduğu gibi sosyoekonomik farklılıklarında çok olduğu bir coğrafya.
Bu ülkede nitelikli eğitimi ülkenin her yerine götürmek istiyorsanız,eğitimde fırsat eşitliği yaratmak istiyorsanız tek çözümü var.
Eğitimi Merkezi yönetimden ve siyasetten kurtarmanız,yerele devretmeniz gerekir.
Dünyada eğitimde öncü ülkeler bunu başarmış.
Her ülkenin ulusal eğitim programı olmalıdır.Ama çözüm yereldir.
Açık uçlu soru uygulamasına da kim karar verdi?
Ne kadar tartışıldı.
Her MEBakanı değiştiğinde eğitimi kendi kafasına göre şekillenirse çıkan sonuç kakafoni olur.
Açık uçlu sınav düşünce olarak doğru olabilir ama altyapısı olmayan bir proje ölü doğar.
Fiyasko olur.
Geçmişten ders de almıyoruz demekki.

 

 

 

İLK YORUMU SİZ YAZIN

Hoş Geldiniz

Üye değilmisiniz? Kayıt Ol!

Hemen Hesabını Oluştur

Zaten bir hesabın mı var? Giriş Yap!

Şifrenizi mi Unuttunuz

Kullanıcı adınızı yada e-posta adresinizi aşağıya girdikten sonra mail adresinize yeni şifreniz gönderilecektir.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.