SINAV SONUÇLARI S.O.S. VERİYOR.

Özellikle matematik, fen, din kültürü ve ahlak bilgisi testlerindeki doğru cevap ortalamaları ise neredeyse diplerde sürünüyor.

SINAV SONUÇLARI S.O.S. VERİYOR.
Yayınlanma: Güncelleme: 101 views

Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS)sonuç ve istatistiklerine göre testlerin çoğunluğunda doğru cevap ortalamasındaki düşüşler oldukça dikkat çekiyor.

Özellikle matematik, fen, din kültürü ve ahlak bilgisi testlerindeki doğru cevap ortalamaları ise neredeyse diplerde sürünüyor.

Açıklanan istatistiki bilgide il ve okul bazında veri olmadığından, sadece bu yıl ve önceki yılların sınav sonuç karşılaştırılmaları yapılabilmektedir.

2023 -2024 yılları sınav sonuç karşılaştırmaları;

2024 YKS’de Temel Yeterlilik Testi (TYT) doğru cevap ortalaması.

Matematik: 40 sorudan 2024 yılı 7.9, 2023 yılı 8.218.
Fen bilimleri: 20 sorudan 2024 yılı 3.4, 2023 yılı 3.546.
Türkçe: 40 sorudan 2024 yılı 21, 2023 yılı 20.21dir.

Sınavın ikinci aşaması olan Alan Yeterlilik Testinde (AYT) ise;
Matematik: 40 sorudan 2024 yılı 5.5, 2023 yılı 7.576.
Fizik: 14 sorudan 2024 yılı 2.2, 2023 yılı 2.519.
Kimya: 13 sorudan 2024 yılı 1.4, 2023 yılı 1.768.
Biyoloji: 13 sorudan 2024 yılı 2.3, 2023 yılı 2.08.
Coğrafya -2 : 11 sorudan 2024 yılı, 2.416, 2023 yılı 2.435.
Felsefe grubu: 12 sorudan 2024 yılı 1.964 2023 yılı 1.844.
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi: 6 sorudan 2024 yılı 1.275, 2023 yılı 1.844’dür.

Istatistikten anlaşılacağı üzere; Natematik, Fen Bilimleri, Fizik, Kimya, Çoğrafya, Din kültürü ve Ahlak Bilgisi testlerinde doğru cevap oranlarında geçen yıla göre gerileme görülürken, Türkçe, Biyoloji, Tarih ve Felsefe grubu testlerindeki doğru cevap oranlarında ise artış gözlenmektedir.

Imam Hatip Liselerinin fazlalaşmasına rağmen Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi testlerindeki başarı oranının düşük olması gençler deizme mi yöneldi? sorusunu akıllara getirmektedir.

Kurs veya dershanelerin yanında birçok okul öğrencilerini sınavlara hazırlayan programlar uygulumasına rağmen, sonuçlar hiçte iç açıcı değildir.

Sınavlardaki bu kötü gidişatın nedeni pandemi sürecinde eğitime ara verilmesi midir?, yoksa sık sık değişen milli eğitim bakanları ve buna paralel olarak yapılan müfredat değişiklikleri midir? Veya başka sebepler midir?

Milli Eğitim Bakanlığı’nın bu istatistikler üzerinden yeniden analiz yapması ve ayrıca her il valiliği ile il milli eğitim müdürlüğünün eğitimde başarıyı artıracak tedbirlere başvurması artık kaçınılmaz olmuştur.

Giresun İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nün sınav sonuç verilerine ulaşarak ilimizin sınavlardaki durumuna açıklaması Giresun halkının beklentisidir.

İLK YORUMU SİZ YAZIN

Hoş Geldiniz

Üye değilmisiniz? Kayıt Ol!

Hemen Hesabını Oluştur

Zaten bir hesabın mı var? Giriş Yap!

Şifrenizi mi Unuttunuz

Kullanıcı adınızı yada e-posta adresinizi aşağıya girdikten sonra mail adresinize yeni şifreniz gönderilecektir.